Zahraniční stáže - Španělsko

Barcelona 2022

Eraeras - fu

barc

Barcelona - jaké to tam bylo?

Barcelona (Project number: 2022-1-CZ01-KA121-VET-000055880)
Hola
Na jaře byly pracovní stáže našich studentů v Barceloně úspěšné, tak jsme se sem v září opět s Erasmem+ vydali na čtrnáctidenní mobilitu. Dvě děvčata zde zůstávají na tři měsíce a z dlouhodobé stáže se nám vrátí kolem Vánoc.

Ve víru dění jsme se ocitli hned první den, kdy se ve Španělsku slavil státní svátek La Merce. Trocha kultury a oddechu ale hned druhý den vystřídala práce. Studenti vyrazili na svá pracoviště do firem, kde se jich ujali jejich tutoři. Hlavním dorozumívacím jazykem byla angličtina, došlo ale i na němčinu a někteří si osvojili i základní španělské obraty.

Celých čtrnáct dní jsme měli krásné počasí, proto jsme vedle našich pracovních povinností prozkoumali všechna možná zákoutí Barcelony. Užívali jsme si společné výlety po práci i o víkendech. Navštívili jsme většinu známých turistických destinací, jako např. Katalánské náměstí, promenádu La Ramblu, přístav Port Vell. Prozkoumali jsme nespočet úzkých uliček, náměstíček starého města, obdivovali velkolepou katedrálu – Sagradu Familia. Užili jsem si s trochou dobrodružství i večerní Barcelonu za zvuků španělských melodii s úchvatným svátečním ohňostrojem. A protože toto město je opravdu snad ještě krásnější po setmění, tak jsme se s ním v pátek rozloučili na kopci Montjuïc s hudební serenádou magické fontány.

Hodili nás do vody a řekli: „Tak plav“. A přes jazykovou bariéru, počáteční strach a obavy jsme si stáž všichni užili, ať už pracovně, tak i společně s kamarády ve volném čase. Odvážíme si s sebou spoustu krásných vzpomínek, zážitků, ale také zkušeností, protože o tom Erasmus je. Na začátku možná ani nikoho nenapadlo, jak si toto krásné město zamilujeme s jeho krásnými památkami, katalánskou kulturou a přátelskými lidmi.

Adios Barcelona
Žaneta Chorvátová
vše

Feedbacky stážistů:

Co vše se dá stihnout za tři měsíce?

To přesně byla moje otázka před odletem na stáž do Barcelony. Člověk by si řekl, že je to dlouhá doba a že nebudu pomalu vědět, co s volným časem, ale opak je pravdou. Je až neskutečné, jak to rychle uteklo. Je to jako včera, co jsem do kufru balila poslední potřebnosti a jsem zpátky v Čechách. Pořád si v hlavě přehrávám, co se vlastně stalo, že jsem v šestnácti letech odletěla na 3 měsíce daleko od domova. Nějako mi to stále nedochází, jak skvělá příležitost se právě MNĚ naskytla.

Stáž mě neposunula pouze v jazyce, ale taky v osobním životě. Doteď jsem byla zvyklá mít vše naservírované pod nosem, když se naskytl nějaký problém, hned byl někdo nablízku na pomoc. Ve Španělsku jsem byla ale na vše “sama“ a bylo potřeba se postarat sama o sebe.

Jsem otevřená se učit novým věcem, ale strach jsem stále měla. Byl to přece jenom takový malý krok do neznáma. Doposud jsem byla zvyklá chodit pouze do školy a v létě na brigádu, nikdy jsem ale neměla tu povinnost chodit do práce tři měsíce v kuse.

V Barceloně jsem pracovala jako recepční v hostelu. Když jsem poznala své kolegy, hned jsem věděla, že v práci rozhodně nuda nebude. Sedli jsme od první chvíle a začali jsme se velmi sbližovat. Tím, že každý z nás byl jiné národnosti, bylo si stále co vyprávět. Se vším mi rádi pomohli a doufám, že jsme se neviděli naposledy.

Barcelona je krásné město se spoustou možností. Vždy bylo co dělat a když se mi nic nechtělo, tak jenom to uvědomění si, že mám takové štěstí, že tu můžu být, bylo dostačující. Byla jsem se ale podívat i na místa, která nejsou zas tak známá. Navštívila jsem několik okolních měst, která, kdybych vám je ukázala, nebudete věřit, že jsou jenom pár minut vlakem od Barcelony. Byl to úplně jiný svět. Navštívila jsem spoustu kulturních míst a gastronomické zážitky také nesměly chybět. Barcelona jako město není zas tak veliké, velice rychle jsem se zorientovala v systému dopravy a ke konci už jsem věděla, jak se kam dostat bez pomoci internetu.

Myslím si, že jsem za tu dobu stihla poznat Barcelonu velmi dobře. Velmi dobře jsem ale poznala i sama sebe, protože jsem byla v úplně jiném prostředí a v úplně v jiných podmínkách, než doma.

Kdyby mi někdo položil otázku, zda bych si tuto zkušenost zopakovala, ani chvíli bych neváhala. Celá stáž je neskutečná příležitost a veliký zážitek, který se zkrátka nedá odmítnout. Splnilo to všechna moje očekávání a mnohem více. Jsem za vše neskutečně moc vděčná a v životě na toto všechno nezapomenu.

„Účelem života je žít ho, vychutnávat zážitky v maximální míře, dychtivě a bez obav hledat novější abohatší zážitky.“

Nikola Šplíchalová

dlouh.mob. barc.

Zdravím vás všechny z Barcelony!
Můj pobyt zde teče jako voda, to bude pravděpodobně tím, že není den, kdy bych se aspoň trochu nudila.
Je tu toho tolik k vidění...
Zjistila jsem, že je tu spousta parků, které jsou stokrát krásnějsí než obrovské kostely plné zvědavých turistů, vlastně přes spousty parků chodím, když jdu z mé práce.
Když jsem zjistila, ze budu pracovat ve firmě se vzduchotechnikou, nachvíli jsem se zděsila, že budu celé dopoledne pobíhat v montérkách, ale pracuji v kanceláři plné moc příjemných a milujících lidí, kteří mi dokážou pomoct i přesto, že je mezi námi obrovská jazyková bariéra.
Na hotelu je taky krásně, hned druhý den už jsem se tu cítila jako doma, to ale neznamená, že se netěším domů za mým pejskem (který mi tu mimochodem chybí víc, než jsem očekávala) i když ten přechod z midi sukní na teplé bundy bude asi krušný.
Posílám vám aspoň trochu sluníčka a tepla:)
Vaše Gábi
gab

Hola! Zdravím z Barcelony. Musím říct že ačkoliv se mi předešlá stáž v Miláně moc líbila, tato stáž je po všech stránkách lepší. V práci mám super kolektiv, kde jsou mi vždy ochotni pomoct. Tyto 2 týdny jsou jedny z nejlepších v mém životě.
Michal Neubauer
michal

Zdravím Vás z Barcelony. Zatím si tady moc užíváme, počasí nám přeje. V práci se mi moc líbí, všichni jsou ochotní a vstřícní. Naučila jsem se tady spoustu nových věcí. Nabrala jsem zkušenosti v cestování jak letadlem, tak i metrem a celkově s cestováním v jiné zemi.
Jsem vděčná že tady můžu být.
Děkuji
S pozdravem Andrea
andy

Moje tříměsíční stáž v Barceloně

Už jako malá holka jsem si přála během studia vycestovat na nějakou dobu někam do zahraničí. Kdyby mi někdo před rokem řekl, že budu 3 měsíce v šestnácti žít mimo domov, tak bych se asi zasmála. O rok později stojím na letišti s kufrem v ruce a loučím se na několik týdnů s mými nejbližšími.

Nebudu lhát, bála jsem se letět do neznáma. V tu chvíli ve mně probíhaly různé emoce. Strach či nervozitu moje nadšení stejně překonalo. Možná jsem si zpočátku neuvědomovala, že opravdu letím. Až když letadlo začalo pomalu vzlétávat, začalo mi to celé docházet.

První dva týdny v Barceloně pro mě byly těžší. Byl to takový přelom, změna. Máte strach, ale nesmíte si s tím lámat hlavu, naopak čelit tomu a užívat si. Práce v hostelu mě bavila. Nebylo to nic náročného, a tak máte čas si povídat se svými kolegy, kteří byli opravdu vstřícní a vždycky nám pomohli. Nejvíce mě však bavilo potkávat nové lidi, za každým člověkem je jeho vlastní příběh, někteří Vám ho i řeknou. Pamatuji si na jednu slečnu z Ukrajiny. Vyprávěla mi, jak se kvůli válce odstěhovala od rodiny a rozhodla se začít žít svůj život jinak, proto se odstěhovala do Barcelony.

Život v Barceloně je naprosto odlišný od toho u nás. Všichni se usmívají, když jdete do obchodu, tak Vám každý prodavač popřeje pěkný den. Někteří si s Vámi i popovídají, odkud jste a jak se máte. V ulicích to žije, potkáváte hudebníky, tanečníky. Lidé tam žijí svoje životy.

Stáž mi dala nejen zážitek na celý život či nové zkušenosti, ale i seberozvoj. Měla jsem čas přemýšlet nad sebou. Díky Barceloně jsem si uvědomila spoustu věcí. Například to, co v životě chci a za čím si chci jít. Mohu říct, že jsem na sebe pyšná. Byla to taková životní výzva a celá nová kapitola. Jsem ráda, že jsem to mohla podstoupit.

Barča Zichová
barča

Hola z Barcelony,
100% pracovní nasazení v krásném prostředí hostelu a spousta nových zkušeností, které jsem mohl díky projektu Erasmus získat. Doufám že příště budu mít možnost se sem podívat znovu.
Suli
suli

Stáž v Barceloně mi hodně přinesla a pomohla mi si spoustu věcí uvědomit. Procvičila jsem si angličtinu i španělštinu, vzhledem k tomu, že moji spolupracovníci byli z různých koutů světa, naučila jsem se být víc samostatná, ale zároveň jsem zjistila, že dlouhodobě bych v Barceloně asi žít nedokázala. Každopádně jsem viděla hodně zajímavých památek, poznala nové lidi a sblížila se se spolužáky. Adios????
Adéla Nešporová
adéla

Posílám pozdrav z Barcelony.
První týden je za námi, a tak bych vám ráda dala vědět, jak se tu máme. Pracuji s Honzou ve Bamosu, každý týden dostáváme seznam úkolů od naší tutorky Laury (prezentace pro firmy, pracování s tabulkami v Excelu atd.), která je na nás moc milá a nemá problém nám cokoliv vysvětlit nebo s něčím pomoct. Naše práce mě baví, jsem s ní spokojená a věřím, že se mi tyhle zkušenosti jednou budou hodit. Počasí nám přeje, a proto pokaždé, když máme nějaký ten volný čas po práci, někam společně vyrazíme a prozkoumáváme zdejší památky, chodíme do parků anebo si jdeme sednout na výbornou kávu. Těším se, co se bude dít po zbytek tohoto týdne.
Veronika Pecháčková
veru

Zdravím Vás z Barcelony. Počasí nám vyšlo, jak nejlépe mohlo. Každý den nám paní učitelka Chorvátová navrhuje aktivity na vyplnění našeho volného času. Například v sobotu jsme podnikli dlouhou, ale zábavnou túru na Parc d´atraccions Tibidabo.
Pracuji v hostelu a moc mě to baví. Poznávám zde mnoho odlišných lidí a skvěle jsem si procvičila komunikaci v angličtině. Stáž jsem si moc užila, já i moji spolužáci máme spoustu nových zážitků a užitečných zkušeností do života.
Bára Kubíčková
bára

Zdravím, celé dva týdny jsem pracovala společně s Andreou v kanceláři školky KINDER BARCELONA. Většinu času jsme přepisovaly faktury do tabulek, nebo dopisovaly žáky do databáze. Díky milému kolektivu, příjemnému prostředí a ideální pracovní době jsem si práci moc užila. Celý pobyt proběhl v pořádku, byla to pro mě skvělá příležitost.
S pozdravem Sára
sára

Posílám pozdrav z Barcelony a chci Vám sdělit nějaké informace.
Pracuji pro Bamos s Verčou Pecháčkovou. Naším úkolem je pracovat v Excelu, kde hledáme firmy, o kterých pak zapisujeme informace do tabulek a vytváříme prezentace v PowerPointu, které obsahují také základní informace o firmách v Barceloně. Ve volném čase si procházíme centrum, různé obchody a občas také zajdeme do nějaké kavárny. S paní učitelkou jsme jeli na spoustu výletů, např.: Tibidabo, Park Guell, Sagrada Familia, zpívající fontána... Něco se mi líbilo více a něco zase méně, ale 14 dní mi přijde jako ideální doba a myslím si, že to stačí na poznání Španělska.
Jan Karlík
honza

¡Hola!, zdravím ze Španělska. Zatím si náramně užívám krásy Barcelony. Pracuji v hostelu s unikátní atmosférou, kde jsem schopen se bezprostředně dorozumět. Doufám, že se brzy uvidíme zpátky na Tradingu a zatím hasta luego.
Jan Machálek
jan

Barcelona (Project number: 2021-1-CZ01-KA121-VET-000007137)

Brzy ráno jsme se skupinkou našich studentek vyrazily směr letiště do Prahy. Někdo vlakem, autem či autobusem. Dorazily všechny. Netrpělivě jsme čekaly na náš let, který proběhl na jedničku.

V Barceloně nás přivítalo krásné počasí a báječná atmosféra tohoto města. Až na pár drobných komplikací v dopravě jsme se dostaly do našeho ubytování Residencia Universitaria SIL v kopcích nad městem s úžasnými výhledy. Trochu jsme cestou litovaly, že jsme si sbalily tolik věcí. Po sprše, výměně oblečení a vynikající večeři už nám bylo líp. Tak jsem šli omrknout okolí a nakoupit do místní večerky. Příjemný, skoro letní večer, jsme zakončily na terase s výhledem na noční Barcelonu.

V pondělí dopoledne proběhla informativní schůzka s Mercedes a Laurou z Bamosu, při které se studentky dozvěděly kde budou pracovat.Anet a Sabča se spolu se mnou a Mercedes rozjely do Montessori školky v centru města. Ostatní děvčata se rozjela do hostelů. V HostelOne Batló bude Zuzka s Verčou, Anička s Mončou v Hostelu One Sants a odvážná Míša sama v HostelOne Ramblas.

HostelOne je síť hostelů s osobitou atmosférou a přístupem ke klientům. A co budou mít děvčata na starost? Péči o hosty, přípravu programů, prohlídky města a veškerou administrativu kolem ubytování. Jak se jim bude dařit, uvidíme v příštích dnech. Po práci je taky potřeba se odreagovat a pobavit. Protože moře dnes na koupání nevypadalo, zajely jsme konečně obhlédnout nejnavštěvovanější místo v Barceloně, a to chrám Sagrada Família. Je ještě hezčí než na Instagramu:-) A abychom v práci neumřely hlady, zašly jsme si pro něco na zub. Hned nám bylo s plnými taškami jídla veseleji.

A je tu další pracovní den. Každá z děvčat má začátek pracovní doby různý. Anet a Sabča začínají už od 8. Jejich pracovní náplní je digitalizace přijímacích formulářů dětí, které nastoupí v září do školky. A aby to neměly tak jednoduché, jsou celé ve španělštině, což třeba Anet vůbec nevadí, protože španělsky umí.

Míša, Anička, Monča, Zuzka a Verča dnes pomáhaly provázet turisty . Po práci si většina zajela do centra, buď za nákupy nebo se jen tak toulat místními uličkami. Kolem osmé večerní nás čeká vynikající večeře, na kterou se všichni moc těšíme. Teď to vypadá, že tu jen jíme, ale na jídlo během dne není moc času. Taky se rády sejdeme a popovídáme si o tom, co jsme za ten den zažily. A že to někdy stojí za to. Velkoměsto má plno nástrah a pracovní tempo je zde taky trochu jiné než u nás. No, tak já jdu na tu večeři, zjistit, o čem vám budu zítra psát.

A máme tu pátek. První pracovní týden utekl jako voda. Stihly jsme moře, památky, restaurace, procházky i nákupy. Cesty hromadnou dopravou jsou také zajímavé. Ve Španělsku totiž stále platí nošení roušek v dopravních prostředcích. I když je pátek třináctého, naštěstí se nám nic strašného nepřihodilo. Čas tu plyne tak nějak pomaleji. Vlastně ho ani moc neřeší, snídaně, kterou očekáváte na sedmou hodinu se teprve chystá, my nestíháme vypít horké kafe a sníst teplé pečivo. Běžíme na metro, abychom zjistily, že nám právě ujelo, čekáme na další a pak běžíme dál. Všichni na ulici na nás divně zírají. Jsme jediné letně oblečené a spěcháme. Když si dáváme svačinu, ostatní teprve snídají. A když chceme přejít ulici, musíme zásadně na červenou. Večer jsme unavené z práce i z celodenního chození, tady to ale teprve ožívá. Párty až do ranních hodin tu jsou každý den. Ještě, že bude víkend a my se můžeme přizpůsobit pomalému tempu španělského života.

Po náročném pracovním týdnu jsme si mohly konečně odpočinout. V sobotu jsme měly zajištěný vstup do modernistického parku Guell, vytvořeném známým architektem Antoni Gaudím. Cestou zpět jsme si nakoupily pár suvenýrů a dárků pro naše rodiny. V neděli po snídani jsme se rozhodly vylézt na blízký kopec, kde se nachází známé Tibidabo. A protože jsme nechtěly utrácet za lanovku, šly jsme pěšky. Docela jsme se cestou zapotily, ale výhledy stály za to. Na zpět jsme se ale vmáčkly do přeplněného minibusu a byly jsme rády, že sedíme. Víkend nám utekl strašně rychle a v pondělí se nikomu nechtělo zpět do práce. Na dovolenkovou atmosféru se tady totiž rychle člověk adaptuje. Horší je to obráceně. Každý den se nám otepluje a dokonce i Španělé nechali bundy a šály doma. Takže hurá na pláž.

Druhý týden utekl jako voda a je tu pátek, poslední pracovní den našich stáží. Všechny holky to zvládly na výbornou. Musím říct, že jsme si to tu opravdu užily. I když začátky byly těžké, každá z nich musela překonat řadu překážek nejen pracovních, ale i sociálních kontaktů s cizími lidmi, navíc ještě španělsky mluvícími.

Já jsem ještě dnes stihla navštívit školku Kinder Barcelona, kde pracují Sabča a Anet. Měla jsem možnost nahlédnout do anglické skupiny pro děti od 4 měsíců do dvou let. A jaké tu na mě čekalo překvapení? Jedna z učitelek, Edita, je z Brna, žije tu necelý rok. Tak až tu holky zůstanou na dlouhodobou stáž, mají se na koho obrátit. Přece jen Češka rozumí našim problémům lépe. Také mohou kontaktovat Lauru nebo Mercedes z Bamosu. S nimi jsem se rozloučila včera na final meeting, kde jsme vyřídily veškeré dokumenty a probraly, jak se nám tu líbilo. Barcelona je určitě jedno z míst, kam bychom se znovu vrátily. Atmosféra tohoto města je úžasná, každý si tu najde, co ho zajímá, moře, pláže, architekturu, parky, restaurace a nekonečno dalších možností. No a my jdeme pomalu balit kufry. Zítra nás čeká poslední den a ráno v neděli odlétáme do Prahy.

Libuše Andrlová

Feedbacky stážistek:

Vážená paní ředitelko,
moc Vás zdravíme z prosluněného srdce Katalánska. Po dvou náročných hodinách letu jsme konečně dorazily na barcelonské letiště! Již po samotném příletu nás čekala první výzva – dostat se z letiště s těžkými zavazadly až na naše ubytování, které rozhodně není nejblíže. Vysoké teploty, těžké kufry a strmé kopce byly našimi úhlavními nepříteli. Ale nakonec jsme vše zvládly a dostaly se na místo, které se pro nás dvě stane na tři měsíce domovem. Ubytování nás velmi mile překvapilo. Pokoje jsou hezky zařízené, jídlo je chutné a personál je neskutečně vstřícný, i když většina z nich mluví pouze španělsky.

Další den jsme se poprvé vydaly do naší nové práce. Pracujeme ve španělské školce Montessori Kinder Barcelona. Zde nás přivítala samotná paní ředitelka školky, Helena. Seznámila nás s chodem školky, s prostředím, ve kterém budeme tři měsíce pracovat a s prací samotnou. Naším úkolem doposud bylo vypracovávání tabulek s formuláři dětí pro následující školní rok a posílání e-mailů samotným rodičům. Zatím se nám v práci moc líbí a na konci týdne se dokonce půjdeme podívat za dětmi do školky, kde se nás ujme učitelka z České Republiky, žijící v Barceloně.

Mimo práci stíháme navštěvovat spoustu krásných zákoutí a míst malebné Barcelony. Jsme tu sice teprve týden, ale i za takto krátkou dobu jsme stihly procestovat polovinu Barcelony. Viděly jsme například nejznámější dominantu města – Sagrada Familia. Dále také park Güel, Vítězný oblouk, Kostel svatého srdce na hoře Tibidabo, Barcelonskou katedrálu a spoustu dalších krásných míst.

Nemůžeme uvěřit, že na takto krásném místě strávíme celé tři měsíce a chtěly bychom Vám moc poděkovat za tuto příležitost!

S pozdravem,
Anet a Sabča
s a a

Pracuji v hostelu One Ramblas a nemohla bych být spokojenější. Narazila jsem na skvělý a neskutečně energický kolektiv. I přestože jsem šla do hostelu úplně sama na sebe, neměnila bych. Nutí mě to používat angličtinu a vykomunikovávat věci občas i rukami (například když mi vypadne slovíčko)

I když je to v určitých momentech náročné, ty krásné zážitky zde převažují.
Měla jsem možnost vydat se na prohlídku okolo Sagrady Familie s průvodcem specializovaným přímo na Barcelonu, prohlédnout si park Güell, navštívit spousty kostelů a vydat se na pláž.

Neskutečně moc děkuji za to, že můžu být součástí tak skvělého pobytu s ještě skvělejšími lidmi.

S pozdravem z Barcelony
Michaela Kvasničková
míša

Pracuji v hostelu One Sants s Aničkou a mojí nadřízenou je Anna, která je velice milá a vždy ochotná pomoct. Mojí náplní je veškerá hotelová administrativa, ale také doprovázím hosty na denní aktivity, například jsem s nimi šla na prohlídku historické části Barcelony, kde jsme se dozvěděli spoustu zajímavých věcí. Dále jsme v rámci naší práce navštívili s hosty Bunkers del Carmel, což je vyhlídka města na starých bunkrech, ze které máte Barcelonu jako na dlani.

Ve volném čase jsem již několikrát navštívila pláž, a dokonce se párkrát vykoupala v ledovém moři. Zatím si to tu velice užívám a jsem velmi vděčná, že jsem měla tu příležitost se sem podívat.

S pozdravem
Monika Havlíčková
monika hav

Zdravím z překrásné Barcelony. Pracuji na recepci v hostelu, který se jmenuje Hostel One Batlló. Někdy také vedu hosty na prohlídky po městě. Ze začátku jsem měla velký strach, protože jsem nevěděla, co vše bych měla očekávat, ale to mě po chvíli přešlo. V hostelu jsou ubytování lidé z každého koutu světa, takže angličtinu si procvičuji každý den. Moji spolupracovníci jsou velice míli a příjemně mě přivítali, takže jsem si práci velice oblíbila. Ve volném čase jezdíme s holkami na nákupy nebo si zajedeme po práci na pláž. Barcelona se mi během týdne velice zalíbila a mrzí mě, že tento týden už jí opustíme. Chtěla bych poděkovat za tak úžasnou příležitost.

Veronika Judová
veronika jud

Posílám vám pozdrav z  Barcelony. Zpracovávám prezentace pro společnost Bamos, která nás tu má na starost a upřímně mě to baví mnohem víc. Každý den mám vytvořit minimálně dvě prezentace se základními informacemi o firmách pro budoucí stážisty, kteří k nim půjdou pracovat. Dál ještě vyhledávám firmy různého zaměření a zapisuji jejich kontaktní údaje do tabulek. Tato práce se může zdát jednoduchá, ale více než 6 hodin vkuse u počítačové obrazovky dokáže způsobit třeba to, že se mi po práci už nechce ani chodit ven, jak jsem vyčerpaná.

Naštěstí nádherné počasí je větší lákadlo než spánek a já nehodlám strávit poslední týden v Barceloně odpočinkem. Je toho tady ještě spoustu, co musím vidět.

S pozdravem
Zuzka
zuzka

Zdravím Vás z krásné slunečné Barcelony. Pracuji s Mončou v hostelu nedaleko centra a moc mě to baví. Přjjímáme hosty, vyřizujeme telefonáty a pomáháme, s čím je potřeba, někdy i provádíme hosty po městě. V rámci naší práce jsme navštívily i místo The Carmel Bunkers, je to krásná vyhlídka na celou Barcelonu umístěná na bunkrech. Nejvíce se mi ale líbil park Guell, toto místo jsem si opravdu zamilovala. Jsem moc ráda, že tu můžu být zrovna já. Nakonec přidávám pár fotek a posílám trochu toho i Vám.