Byli jsme ve „Škodovce“

Byli jsme ve „Škodovce“

…v roce 1895 založili Václav Laurin a Václav Klement společný podnik na výrobu a opravu jízdních kol. Jejich první společně postavené kolo se jmenovalo „Slavia“. Až v roce 1905 přichází s prvním prototypem automobilu…v roce 1925 dochází ke spojení se Škoda Plzeň… a od roku 1991 patří Škoda do vlastnictví skupiny Volkswagen…

Dne 17. prosince 2024 jsme navštívili Muzeum a výrobní závod ŠKODA AUTO a. s., největšího výrobce automobilů v České republice, které se vyváží do více než 100 zemí světa.

Naše exkurze začala v listovně plechů, pokračovala na montážní lince malých aut (Fabia a Scala), kde s vysokou precizností pracovalo 900 zaměstnanců na kompletaci automobilů. Prohlídka depozitáře prototypů a sportovních vozů a pak Muzea se 340 kusy aut, motorů a motocyklů, byla dalším zážitkem…kluci si užili i jízdu na trenažéru závodního okruhu…

Věděli jste, že areál firmy má 2,4 km2 … je v něm 20 km kolejí…mají 12 jídelen…uvaří se 34 000 obědů…denně v ně projede 1 500 kamionů…jedno auto se svařuje 9 hodin a 11 hodin lakuje…

A jaká informace zaujala nejvíc naše studenty?... posuďte sami…

„Efektivita a spolupráce zdejších pracovníků byla magická. Byla radost jejich práci sledovat, ale dělat bych ji asi nechtěl.“

„Dost mě překvapila Škoda 110 Super Sport (Ferat). Zjistil jsem, že je z nějakého českého filmu (Upír z Feratu), takže se na něj určitě podívám.“

„Každou minutu se vyrobí jedno auto.“

„Areál „škodovky“ je větší než Monako.“

„Vyrobili už 7,6 milionů Octavií.“

„Můžeme tam jít v létě na brigádu a vydělat si i 35.000,- Kč.“

„Líbili se mi jezdící roboti.“

„Každý zaměstnanec se musí každé ráno „vybít“, aby svou elektřinou nepoškodil elektroniku v autě“.

„Základní barva aut Škoda bez příplatku je modrá a říká se jí „pošťák“.

„Z exkurze si rozhodně odnáším zážitek a byl to dobře strávený den“.

 

Ing. Sylvia Řiháková a studenti 3. ročníku