Anglie - pondělí, 2. pracovní týden

Anglie - pondělí, 2. pracovní týden

24.11.2015 | Ing. Ivana Zemanová

Začátek nového pracovního týdne přinesl do Londýna sluneční paprsky, i když chladné počasí nám tu přetrvává. Hned ráno jsem vyrazila na první monitoring visit za Martinou Stránskou a měla jsem to štěstí, že jsem ji potkala na zastávce metra a mohly jsme jet spolu do práce. Marťa se výborně vyznala v cestě do práce i v jejim blízkém okolí a díky tomu může mít potom člověk radost z toho, co všechno se tu studenti naučili během jednoho týdne.
Martina pracuje ve firmě Ultra Estates poblíž známé Baker Street. Ačkoliv se jedna o firmu s malým počtem zaměstnanců, nebude určitě malá svým významem a polem působnosti, neboť vlastní několik nemovistostí a v okolí zprostředkovává domy a bytu ke koupi či pronájmu. Hlavni náplní práce byly doposud drobné administrativní úkony, zakládání složek do kartoték a třídění dokumentů.Od tohoto týdne by si měla zkusit také vyřizování telefonátů a odbornější práci, neboť dle slov jejich kolegů: she is very good at English,což mohu jedině potvrdit.
Druhým místem,kam jsem se dnes vydala, byl charitativní obchod Sue Ryder, kde pracuje Lukáš Mikulecký. Lukáš se na mě hned po příchodu vesele usmíval a uvítal mě, jak jinak než frází: good morning,how are you? I v této práci jsou s naším studentem velmi spokojeni a bez problémů může pracovat za kasou a denně tak komunikuje se spoustou různých lidí. Jeho úkolem je také udržovat obchod v pořádku. V případě problémů se může obrátit na své kolegy, kterých je v obchodě několik a jsou velmi ochotní mu pomoci. Díky tomu má šanci poznávat stále nové lidi a používat angličtinu co nejčastěji. Nejhezčím zážitkem bylo vidět Lukáše přímo v akci, kdy působil velmi přirozeně a sebevědomě.
Poslední navštívenou firmou byl hotel Premier Inn, ve kterém pracuje Tereza Marešová. Její práce sestává z ranní pomoci při servírování snídaně hotelovym hostům, což sama Tereza považuje za dobré zahřátí a rozmluvení se po ránu. Ovšem hlavni pracovní náplní je práce na recepci, což je velmi zajímavá, ale také náročná práce a Terce se jí dostalo hlavně díky jejím výborným jazykovým znalostem a dovednostem. Učí se, jak používat počítačový systém určený pro hotelové rezervace a pomáhá hostům na recepci. Její paní šéfové je velmi milá a energická a na pracovišti panuje přátelská nálada, což by mohlo pomoci snížit náročnost této práce. Slyšela jsem samou chválu a zdůrazněna byla přesnost a dochvilnost Terezy, za což ji musím pochválit, když si představím, že cesta do práce jí v ranní špičce může trvat i hodinu a půl.
Mgr. Marie Chválová